domingo, 26 de diciembre de 2010

PÀGINES D'INTERÉS.

Ací deixe diverses pàgines que són del nostre interés.

En aquesta podem trobar molts contes tradicionals per a contar-los als nostres menuts.
http://www.totcontes.com/view.php?p=C

En aquesta altra, tenim jocs tradicionals.
http://centros3.pntic.mec.es/~valvaner/juegos/

OPINIÓ SOBRE LES TIC


Les TIC són un recurs educatiu molt important a l’aula, ja que ens permet presentar els continguts i activitats d’una manera diferent a la tradicional y també realitzar altres activitats diferents a aquestes, que sense les noves tecnologies no es podrien realitzar.

D’altra banda, hem de tindre en compte que les TIC són un recurs que va evolucionant contínuament de forma vertiginosa, i per tant no podem quedar-nos enrere. Es a dir, hem de procurar estar contínuament en formació d’aquesta matèria.

També, cal dir que en l’àmbit educatiu de les TIC poden entrar tots els sectors culturals i econòmics, de manera que es pot enriquir a tots els alumnes amb les cultures i costums d’altres països. Per tant, si decidim utilitzar les TIC en aquest procés d’ensenyament-aprenentatge, haurem de considerar una sèrie d’aspectes com la metodologia, equips i red, funcions a cobrir, etc que són molt importants a tindre en compte per a un bon funcionament de les TIC dintre de l’escola.

En definitiva, les TIC són un recurs educatiu molt positiu per a l’aula, ja que fomenta l’aprenentatge dels alumnes d’una manera interactiva, i per tant, molt significativa.

ELS REIS D'ORIENT, ENTRE RELIGIÓ, MITE I POLÍTICA.

Como cada Navidad, vuelven los Reyes Magos, que según la tradición cristiana adoraron a Jesús tras su nacimiento. Un pasaje bíblico "lleno de significados" que a lo largo de los siglos ha aunado componentes de religión, mito y política, según el profesor de la Universidad de Florencia Franco Cardini.

http://www.abc.es/agencias/noticia.asp?noticia=636551

BON NADAL!

Encara que ja ha passat la nit de Nochebuena i la de Nadal, us desitje a tots unes Bones Festes!
Espere que el Pare Noel s'hagi portat molt bé amb tots vosaltres, i us hagi fet molts regals.

Ara ja sols ens queda esperar que vinguen els Reis Mags des de l'Orient.
Això si, cal portar-se bé, perquè si no, ens portaran carbó!

domingo, 19 de diciembre de 2010

ÉS TEMPS DE NADAL

És temps de regals,
de fred gèlid als camps,
de llums i avets a ciutat,
de pena i dol entre l'aviram,
de cues al mercat
i de fires ambulants.

És temps de Nadal.

D'alegria entre compres,
de pessebre i flocs blancs,
músiques de temporada
i càntics celestials.

És temps de Nadal.

Hi ha qui passa les festes
congelat als portals,
menjant restes o engrunes,
en crua soletat hivernal.

Hi ha qui no celebra diades,
qui no estrena bufandes
ni felicita les festes
als veïns del costat.

És temps de Nadal.

sábado, 18 de diciembre de 2010

EDUCACIÓ SEXUAL DELS MENUTS

El niño es un ser sexuado, en relación consigo mismo y con los demás

La presencia de manifestaciones y de deseos sexuales en los niños, desde la más temprana infancia, fue una de las más importantes polémicas levantadas por Sigmund Freud, el Padre de psicoanalice, hace casi un siglo. ¡Imaginen el escándalo de esa tesis para la sociedad de la época! A partir de ahí los estudios sobre el tema no pararon y hoy día la educación sexual ocupa espacios en muchas escuelas y en muchas familias.

La identidad sexual del niño

El desarrollo de la sexualidad humana empieza con el contacto físico, cuando los bebés son sujetos y acariciados. Eso es necesario y natural que ocurra. No se debe privar al bebé de contactos corporales. Es necesario reconocer al niño como ser sexuado, en relación consigo mismo y con otros, para que se construya una identidad sexual propia. La sexualidad infantil es una de las puertas por la cual el niño desarrolla su personalidad y sus relaciones con la afectividad.
La sexualidad es una cosa natural en los seres humanos, una función como tantas otras, como comer, caminar, leer, estudiar, etc. Y como tal, debe ser un tema tratado con naturalidad, honestidad, cariño, y teniendo su propio espacio dentro del proceso educacional del niño.

Educación sexual y los padres

Los caminos que llevan al conocimiento de su propio cuerpo, de sus sensaciones, etc., no siempre son los más adecuados para los niños. Hoy día, las interferencias en este proceso de aprendizaje hacen con que el niño esté, cada vez más temprano, expuesto a unas manifestaciones severas, y en muchos casos incomprensibles, de la sexualidad. El culto a la belleza, al físico y la seducción, en los medios de comunicación, no distinguen la edad de su publico. Hay un abuso de las manifestaciones sexuales, al cual los niños están indiscriminadamente expuestos. Los contenidos sexuales pueden acelerar las manifestaciones de los niños en el tema de la sexualidad, considerando que ellos aprenden imitando lo que ven de sus padres, de la televisión, out-doors, de bailes y ropas eróticas de moda, etc. Las malas influencias conceden nociones equivocadas y perjudiciales al niño.

De una forma general lo único que puede evitar estas malas interferencias es la familia. Son los adultos, los padres, que deben ejercer el papel de filtro de las informaciones. Es necesario crear y mantener un canal abierto de comunicación con los hijos, espacios de discusión e de intervención sobre lo que es correcto y lo que no, relacionados a todos los temas, y en especial a la sexualidad. Es conveniente vigilar de muy cerca el entorno y las actividades del niño, para orientarle cuando crea necesario. En la medida de lo posible, no se debe perder ninguna oportunidad para entablar conversación sobre sus dudas, intereses, etc.

UNA NOTICIA QUE ENS INTERESSA COM A PARES I MARES, O COM A DOCENTS

"ESTUDIAR ENGANCHADOS A LA TELE O AL ORDENADOR"

Ací deixe una notícia interessant, ja que en la nostra societat cada vegada trobem més aquesta situació.

http://www.elpais.com/articulo/sociedad/Estudiar/enganchado/tele/ordenador/elpepusocedu/20101128elpepusoc_2/Tes

jueves, 16 de diciembre de 2010

miércoles, 15 de diciembre de 2010

NADAL !

Tan sols falten 10 dies per a que arribe Nadal !
Aquesta festa ens agrada molt, ja que rebem la visita del Pare Noel, el dia 25 de Desembre, i ens deixa mols regalets. A més, ens juntem amb la nostra familia i amics.
També rebem una altra visita, la dels Reis Mags, el dia 6 de Gener.

Així que, ací deixe diverses cançons infantils sobre el Nadal.

L'escola es tancada, 
hi ha llum al carrer,
la senyora Pepa 
saluda al carter.
"Que tingui Bon dia,
avui es Nadal".
"No té una carteta,
no té una postal?
Li dono una carta,
del seu fill Pasqual,
que des de Suïssa
li diu: Bon Nadal!
Estigui content,
Jesús ha nascut;
per dur-nos la joia
al món ha vingut.

Bofill, Puig, Serrat.